Saturday 14 June 2014

Someone

Assalamualaikum
Dikala diriku bosan terasa hendak mengarang . Namun tidak terlintas hendak mengarang esei , hanya ingin berkongsi pandangan.

Someone . Biasalah walaupun kita mempunyai keluarga yang tersayang di sisi namun perasaan ingin mempunyai 'someone' tetap ada . Someone termasuklah kekasih mahupun sahabat . Di mana someone tu seseorang yang kita percaya , yang sentiasa ada di sisi kita malah yang sentiasa dengar luahan hati kita .

Tidak usah menafikannya . Setiap orang akan terasa akan kehadiran perasaan yang halus ini . Tidak semua yang mampu menghalangnya . Ya , sejak kita akil baligh perasaan ini hadir secara tidak langsung . Disebabkan itulah wujudnya perkataan 'couple' maka terhasillah zina .

Wahai umat Nabi Muhammad Saw , kita semua berkongsi kasih sayang 'someone' yang sama . Hebat bukan ? Walaupun kaum Hawa  sukar hendak berkongsi kasih namun Dia adalah yang teristimewa . Dialah Tuhan kita . Allah Swt . Kita bisa menceritakan masalah kepadaNya , sentiasa ada disisi kita kala susah dan senang , malah bisa membantu kita ketika susah . Allahuakbar !

Man ana ?
Ana seorang musafir yang hanya singgah di tempat kalian untuk menjalankan tugas .

No comments: